Gait update 2022 Coach Daisy

*GAIT UPDATE*
Januari 2021 vs Januari 2022
In mijn trainingen van de afgelopen maanden heeft de focus grotendeels gelegen op activatie van mijn middenrif en de positie van mijn ribben. Dit kwam ten goede van decompressie in mijn gehele romp en extensie van gewrichten in met name heupen en schouders.

Alhoewel er nog steeds een hoop verbeterd mag worden in mijn fysieke houding, zie ik vandaag toch ook een enorme verbetering. Ik ren op dezelfde loopband, met dezelfde snelheid, maar het verschil is gigantisch.

Een verschil dat gemaakt is zonder een jaar lang te hebben gerend of gesprint. Enkel de juiste focus in mijn trainingen én corrigerende oefeningen voordat ik vandaag weer op de loopband sprong. Zie als voorbeeld deze foto voor een verschil tussen voor en na correctie van de uitlijning van mijn wervelkolom: Wervelkolom correctie Coach Daisy

 

En deze voor het trainen van heupextensie: Heupextensie Coach Daisy

 

Als je met verkeerde houdingen repeterende bewegingen blijft maken, blijf je die verkeerde houding dus ook voeden. Je zult disfuncties gericht aan moeten pakken door te denken en werken in je gehele keten. Ook voor mij is er nog een hoop werk aan de winkel, maar deze vooruitgang is een fijne opsteker waar ik verder op kan voortborduren.